Bij alle medewerkers is een nieuwe blik ontstaan op hoe wij gasten welkom laten voelen."
Uitgangspunten
Het doel van het ontwikkeltraject was medewerkers te inspireren en motiveren om met elkaar gastvrijheid vorm en inhoud te geven om zo een nóg betere dienstverlening te behalen.
Dus: meer samenwerken om de gast zo gastvrij mogelijk te bedienen. Want, samen zorg je voor een onvergetelijke dag uit. Van een 7 een 9 maken noemen we dat!
Onze aanpak
T-wise koos voor een blended leeroplossing, waarbij zowel de vaste medewerkers als de oproepkrachten werden betrokken. Alleen door op verschillende manieren het gesprek over gastvrijheid aan te wakkeren en medewerkers te laten oefenen met echte situaties worden de doelen behaald. Aan de slag met gastvrijheid!
Lees hieronder met welke aanpak wij gastvrijheid tot een volgend level hebben gebracht!
Begeleiding gastvrijheidsambassadeur
Een ervaren collega uit het team vaste medewerkers met de juiste inzichten rondom gastvrijheid werd ambassadeur van dit traject. Hij werd getraind in het begeleiden van collega’s op dit onderwerp en het hosten van teamsessies. Zodat, op het moment dat T-wise niet aanwezig is, het goede gesprek wordt aangewakkerd en het team gemotiveerd blijft.
Trainingen gastvrijheid
In een paar teamsessies definieerden de vaste medewerkers wat gastvrijheid betekent bij Recreatieoord Binnenmaas. Ze ervaarden het belang van gastvrijheid, ontwikkelden hun eigen twist op gastvrijheid en oefenden met gedrag. Bovenal zorgde het voor verbinding tussen de verschillende onderdelen van het park en kregen ze meer waardering voor elkaar. Dit resulteerde in teamontwikkeling en een betere samenwerking!
Boostcamp
In event van 2 uur werden 25 medewerkers vanuit het vaste team en de oproepkrachten op interactieve manier uitgedaagd tot een andere mindset ten opzichte van gastvrijheid. Met tablets gingen de deelnemers in groepjes langs 3 locaties op het park waar zij een korte workshop volgden. Ze gingen in gesprek over gastvrijheid en wat dit van hen vraagt, en oefenden met situaties waarin je een lastige klant tegenover je hebt staan. In totaal een leerzame middag vol teamontwikkeling, fun en energie!
Boosters
Gebaseerd op 4 belangrijke thema’s van gastvrijheid bij Recreatieoord Binnenmaas ontwikkelden we opdrachtenkaarten die gebruikt kunnen worden tijdens een dagstart. Gedurende het hoogseizoen wordt elke week een nieuwe kaart, en daarmee een nieuw thema, geïntroduceerd. Met deze kaarten houden ze de aandacht voor gastvrijheid vast!
Het resultaat
Wat leverde het op? Gastvrijheid is het gesprek van de dag binnen het team. Deelnemers geven aan meer verbinding te ervaren met het team en zijn beter toegerust en trots om gasten welkom te heten op het park.
“Voor mij was de borging van wat er geleerd wordt over gastvrijheid erg belangrijk. Daar heeft T-wise echt oog voor gehad door iemand in het vaste team op te leiden en Boosters te ontwerpen die het hele jaar door gastvrijheid op de agenda houden. De boosters wakkeren een lopend gesprek aan en door de teamsessies is er bij alle medewerkers een nieuwe blik ontstaan op hoe wij gasten welkom laten voelen!”
Henk, Parkmanager Binnenmaas
Meer wetenover dit project?
Heeft jouw organisatie ook hulp nodig bij het vertalen van complexe informatie naar effectieve leer- en communicatieoplossingen? Bekijk ons aanbod of neem contact met ons op!
Wil je alles weten over spelen, leren en veranderen?
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Adres
Van Diemenstraat 202
2518 VH Den Haag
Contact
Algemeen
info@t-wise.nl
+31-702230016