Employee Purpose
Program

Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) wil haar purpose “Samen luchtvaart mogelijk maken” verder implementeren binnen de organisatie. Daarvoor heeft het bedrijf het Employee Purpose Program ontwikkeld. T-wise heeft LVNL geholpen om dit programma te versterken en te versnellen door een mix van online en offline ontwikkel- en communicatie activiteiten aan te bieden.


"Samen luchtvaart mogelijk maken."


Onze aanpak

Het Employee Purpose Program bestaat uit de volgende fasen:

  • Boostcamps: Een interactieve serious game waarbij medewerkers letterlijk en figuurlijk op reis gaan en met elkaar de kernwaarden beleven en doorvoelen.
  • Boosterscampagne: Een serie online activiteiten die medewerkers inspireren en ondersteunen bij het toepassen van de opgedane kennis en inspiratie in de praktijk.
  • Skillslabs: Vaardigheidstrainingen die medewerkers helpen om hun purpose-gericht te handelen.
  • Teamcoaching: Coachingstrajecten voor teams om de samenwerking te versterken en de purpose te verwezenlijken.
  • Take-off: Een feestelijke afsluiting van het programma.

Boostcamps

De Boostcamps zijn een belangrijke start van het Employee Purpose Program. Tijdens deze serious game gaan medewerkers letterlijk en figuurlijk op reis om de purpose van LVNL te ontdekken. Tijdens een Boostcamp worden deelnemers met spel en competitie uitgedaagd tot een andere mindset. In groepen gingen deelnemers met een mobile device door het pand van LVNL op zoek naar verschillende stations. Op deze stations voeren zij interactieve opdrachten uit, die geheel in het teken staan van de nieuwe purpose. Sommige stations worden begeleid door een trainer of gespreksleider. Medewerkers kwamen door de Boostcamps in contact met collega’s van andere afdelingen en deelden hun ideeën en ervaringen. Tijdens de Boostcamp wordt veel input opgehaald. Na afloop werden de inzichten opbrengsten en opgehaalde input gedeeld met het management en de hele organisatie voor actieve borging.

Boostercampagne

De Boostercampagne is een serie online activiteiten die medewerkers helpen om de opgedane kennis en inspiratie uit de Boostcamps in de praktijk toe te passen. De campagne bestaat uit verschillende onderdelen, zoals:

  • Video’s en animaties: Medewerkers krijgen informatie en inspiratie in de vorm van video’s en animaties.
  • Opdrachten en challenges: Medewerkers gaan aan de slag met opdrachten en challenges die hen uitdagen om de purpose in hun werk te integreren.
  • Inspiratie van collega’s: Medewerkers delen hun ervaringen en ideeën met elkaar in een online community.

Het resultaat

De combinatie van on- en offlineactiviteiten heeft geleid tot een succesvolle start van het Employee Purpose Program. Uit feedback van medewerkers blijkt dat zij de Boostcamps als zeer inspirerend, verbindend en leerzaam hebben ervaren!  
De Boostercampagne helpt medewerkers om de opgedane kennis en inspiratie in de praktijk toe te passen. 

“Ze hebben de leukste ideeën en willen ook echt weten wat past bij jouw organisatie. Ze luisteren goed en houden rekening met de cultuur van je bedrijf. Ze zijn superflexibel en reageren heel snel op aanpassingen. Je merkt echt dat zij ook willen dat het programma een succes wordt. Samenwerking met hen voelt als samenwerking met je (favoriete) collega’s.”

Jeroen de Haan, Adviseur Human Resource Development
@LVNL

Meer weten
over dit project?

Heeft jouw organisatie ook hulp nodig bij het vertalen van complexe informatie naar effectieve leer- en communicatieoplossingen? Bekijk ons aanbod of neem contact met ons op!

Neem contact op

Wil je alles weten over spelen, leren en veranderen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Adres

Van Diemenstraat 202
2518 VH Den Haag

Contact

Algemeen
info@t-wise.nl
+31-702230016